Kärcher A 2604 zwart, geel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Kärcher A 2604 zwart, geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Robert247 24-01-2011
Geschreven voor: Kärcher A 2604 zwart, geel

Als het puur om zuigkracht gaat dan mag deze stofzuiger er zeker zijn. Maar bedenkt wel dat de fabrikage van dit product zo economisch mogelijk is, vandaar ook de schappelijke prijs.

Enerzijds heeft dit geleid tot eenvoudige en tegelijkertijd doeltreffende uitvoering van onderdelen. Zo zijn de aansluitingen tussen het handvat, de pijpen en het mondstuk degelijk en licht conisch en onderling te verbinden met prima klemkracht waarbij je makkelijk één of beiden pijpen weg kunt laten totdat je het mondstuk op het handvat hebt.

Anderzijds is het snoer van vijf meter aan de korte kant voor een stofzuiger die je bv in bedrijfruimte gebruikt, een auto oprol mechanisme ontbreekt en het het lipje waaraan je het opgerolde snoer ophangt is bij mij al afgebroken omdat deze achter een deurkozijn bleef hangen. Aan de beneden rand van de stofzuiger zijn nokken waar je de pijpen kunt insteken maar daarvan is er ook al eentje afgebroken. De economische fabrikage maakt ook dat deze onderdelen niet al te veel kunnen hebben.

De inhoud van de ketel mag dan 25 liter zijn maar deze is niet volledig beschikbaar. De bovendeksel waarin de motor huist, heeft een groot cilindrisch luchtfilter met een diameter van zo een 15 cm en 20 cm hoog dat gecentreerd is in deze 25 liter volume. De stofzuigerzakken nemen naarmate ze steeds voller worden een torus vorm aan rondom dit lucht filter. Desalnietemin blijft nog steeds een aanzienlijk volume voor stof over en ik denk dat door de ketelopstelling van dit apparaat de zuigkracht vrijwel constant blijft onafhankelijk van inhoud aan stof in de stofzuigerzak.

Ik heb een tijdje gezogen zonder stofzuigerzakken, maar het gevolg is dat het luchtfilter op de motor steeds meer dicht gaat zitten en de zuigkracht afneemt. Ik heb het filter eruitgehaald en schoongeborsteld en geblazen. Ik gebruik voortaan altijd stofzuiger zakken. Deze sofzuiger zou ook geschikt zijn voor water, maar ik zal dit zelf nooit doen omdat ik bang ben dat dit de levensduur zal verkorten.